поп рок альтернатива хип-хоп джаз хитпарады музей новые лица теревенi
Новости
в Украине
в СНГ
в мире
Слухи
Афиша
концертная
клубная
Мысли вслух
События
концерты
фестивали
Reading-Room
Рецензии
CD
DVD
Интервью
Хронограф
Досье
Фотоархив
Словарь
Форум
Доски объявлений
Сервисы
экспорт новостей
Реклама на сайте
18.07.2002 20:52
Олена Лаврова
 
Вольфганг Хаффнер не гра╓ танцювальний джаз

14 червня у льв╕вському клуб╕ "Лялька" в╕дбувся концерт джазового тр╕о Вольфганга Хаффнера (Н╕меччина). Ця под╕я ╓вропейського масштабу в╕дбулася за сприяння Гете-╕нституту. П╕вторагодинна програма включала в основному, власн╕ твори музикант╕в. Концерт пройшов у надзвичайно тепл╕й ╕ при╓мн╕й атмосфер╕, а наступного дня мен╕ вдалося посп╕лкуватися з двома учасниками тр╕о - Вольфгангом Хаффнером (ударн╕) та Кр╕ст╕аном Д╕нером (контрабас). Також до нашо╖ розмови долучився в╕домий льв╕вський джазовий музикант та музикознавець Юр╕й Шар╕фов.


Питання перше, мабуть ,банальне: як вам вчорашн╕й концерт, льв╕вська публ╕ка ╕ ,зокрема, атмосфера клубу "Лялька"?

Вольфганг Хаффнер: публ╕ка була чудова, така, що справд╕ вм╕╓ слухати джаз, атмосфера була дуже концентрована, ╕ власне, дуже сво╓р╕дна, ориг╕нальна, чого ми, якщо чесно, не оч╕кували. Коли  ми вперше зайшли в "Ляльку", вона була порожня, ми не в╕дчули ╖╖, вона здалася нам звичайним пивним баром. А п╕зн╕ше, коли вона наповнилася людьми, все абсолютно зм╕нилося, виникла ось ця чудова атмосфера, ╕ все було просто супер!
 
Як╕ зали подобаються вам найб╕льше, чому ви нада╓те перевагу - маленьким клубам, чи концертним залам ?

В.Х. : ми гра╓мо в дуже р╕зних прим╕щеннях. Зрозум╕ло, що велик╕ стад╕они, виступи п╕д в╕дкритим небом перед публ╕кою 30000 ос╕б - не для нас. Наш╕ прим╕щення -  в╕д театр╕в м╕стк╕стю 300-400 ос╕б до зовс╕м маленьких клуб╕в, ще менших, н╕ж "Лялька". Умовно можна сказати, що наш╕ зали - м╕стять в╕д 50 до 400 ос╕б. Розм╕ри прим╕щення не мають для нас особливого значення, хоча чим менше прим╕щення, тим менша дистанц╕я м╕ж сценою ╕ публ╕кою, ╕ б╕льша в╕рог╕дн╕сть того, що через просторову близк╕сть виникне ╕ близк╕сть духовна. ╤ моменти, коли виника╓ така близк╕сть, ╓днання музикант╕в з публ╕кою, ╓ найкращими моментами нашо╖ творчост╕, власне тим, заради чого ╕ варто творити музику! Ось ╕ вчора був такий момент, ми зум╕ли в╕дчути нашу публ╕ку, а публ╕ка зум╕ла в╕дчути нас!

Яка музика найб╕льш популярна в Н╕меччин╕, ╕ яке м╕сце у ваш╕й кра╖н╕ займа╓ джазова сцена? 

Кр╕ст╕ан Д╕нер: Як ╕ всюди в св╕т╕, в Н╕меччин╕ б╕льш╕сть людей слуха╓ американську поп-музику, а джаз займа╓ , мабуть, останн╓ м╕сце. ╤ якщо говорити в цифрах, об"╓м продажу джазових плат╕вок склада╓ не б╕льше 1% в╕д загального.
 
Чи знайом╕ ви з укра╖нською джазовою сценою?

К.Д.: На жаль, ╕нформац╕╖ про укра╖нський джаз нема╓, ╕ контакт╕в нема╓... мен╕ зда╓ться, що укра╖нський джаз ╕сну╓ в якомусь певному вакуум╕, ╕ завдяки цьому  саме в укра╖нському джаз╕ в перспектив╕  може виникнути щось нове, сво╓р╕дне...

Юр╕й Шар╕фов: укра╖нськ╕ джазов╕ виконавц╕, як ╕ всюди в св╕т╕, ор╕╓нтуються на американську джазову школу, тому навряд чи тут може виникнути щось зовс╕м ориг╕нальне. А якщо говорити про популяризац╕ю укра╖нсько╖ музики, не т╕льки джазу, а ус╕х напрямк╕в, нав╕ть фольклору, то, на жаль, в Укра╖н╕ нема╓ жодно╖ орган╕зац╕╖, яка б профес╕йно цим займалась. ╤снують лише як╕сь приватн╕ зв"язки м╕ж музикантами, хтось кудись по╖хав, хтось когось запросив сюди...але цього мало. ╤ нас ще довго не знатимуть в св╕т╕, якщо ця ситуац╕я не зм╕ниться...

В.Х.: В Н╕меччин╕ проводяться тематичн╕ джазов╕ фестивал╕. Наприклад, темою цьогор╕чного Берл╕нського фестивалю було Ч╕каго, ╕ б╕льш╕сть запрошених колектив╕в були зв╕дти. Минулого року - Скандинав╕я, ╕ так дал╕. Також проводиться фестиваль "Ост-Вест", ╕ це, мабуть ╓диний джазовий фестиваль в Н╕меччин╕, куди запрошують групи ╕з Сх╕дно╖ ╢вропи, зокрема з Рос╕╖. Але зворотнього руху нажаль, нема╓, ╕ ми сам╕ ма╓мо проблеми з по╖здками на фестивал╕ за кордон.  ╤ якщо говорити про державне ф╕нансування джазово╖ музики, то воно дуже мале. Набагато менше, н╕ж, скаж╕мо, класично╖. Держава прид╕ля╓ джазу дуже мало уваги.

Юр╕й Шар╕фов: хот╕лося б задати дек╕лька суто музичних запитань. Колективи, що працюють в ╕нших напрямках, як правило грають сталим складом, а джазов╕ музиканти люблять р╕зноман╕тн╕сть, пробувати себе в р╕зних складах ╕нструмент╕в чи особистостей. Склад   музикант╕в тр╕о ╓ пост╕йним, чи ви з╕бралися для того, щоб по╖хати в цю по╖здку?

В.Х.: Ми разом з осен╕ 2001 року. П╕сля  дуже усп╕шного турне по Хорват╕╖, для якого, власне, ми й з╕бралися , вир╕шили пограти разом довший час. Наше тр╕о - це не одноразовий проект, хоча ми на це не розраховували з самого початку.

Юр╕й Шар╕фов: на чи╖й творчост╕ виховувався кожен з вас, як╕ явища ╕ особистост╕ вплинули на ваше формування, як музикант╕в?

К.Д: насамперед, це вс╕ музичн╕ твори, що мають ц╕кав╕ мелод╕╖ та ритми. Бо ми, в основному, "бавимося" з мелод╕ями ╕ ритмами. Ми слуха╓мо багато музики з р╕зних кра╖н, там де ╓ як╕сь ц╕кав╕, малозвичн╕ для нас ритми.

Ю.Ш.: А можна конкретн╕ше?

К.Д.: найц╕кав╕ш╕ музиканти, яких я зараз слухаю, саме басисти, це африканц╕.

Ю.Ш.: В Африц╕ не дуже поширений контрабас....

К.Д.: так, але ╕де╖ ╕ звучання надзвичайно ц╕кав╕ та ориг╕нальн╕.

Ю.Ш.: хто в колектив╕ ╓ л╕дером, ма╓ться на уваз╕, стил╕стично?

В.Х.: ми вс╕ втрьох гра╓мо соло разом одночасно, ╕ звикли слухати один одного. В нас не бува╓ такого, що хтось гра╓ соло 20 хвилин, а решта погляда╓ на годинник, чекаючи, коли ж в╕н врешт╕ зак╕нчить.

К.Д.: ╤ коли Кр╕стоф Лауер гра╓ на саксофон╕, та л╕н╕я, яку в╕н веде, ╓ одночасно мелод╕╓ю ╕ гармон╕╓ю, в╕н покрива╓ дв╕ сфери, ╕ я, як контрабасист, можу грати в╕льно.

Ю.Ш.: Виконанню яких твор╕в ви нада╓те перевагу - сво╖м власним, чи старим знайомим темам, як╕ зна╓ ╕ любить публ╕ка?

В.Х.: Ми гра╓мо т╕льки те, що ми хочемо. Наш репертуар дуже широкий, ╕ ми форму╓мо кожний концерт залежно в╕д нашого настрою ╕ натхнення.

Ю.Ш.: у ваш╕й музиц╕ в╕дчува╓ться сум╕ш р╕зних стил╕в - ╕ св╕нг, ╕ модерн-джаз ╕ фанк, ╕ нав╕ть джаз-рок. А як ви в╕дчува╓те свою перспективу? 

В.Х.: Ми в╕дкрит╕ до всього. ╤нтерпрету╓мо трохи ╕ народну музику, ╕ free-jazz. А  про перспективи розвитку тяжко говорити. Наша творч╕сть перебува╓ в пост╕йному рус╕, але сьогодн╕  ми ще не зна╓мо, в якому напрямку нам захочеться рухатися завтра. На кожному концерт╕ ми ╕мпров╕зу╓мо, ╕ одн╕ й т╕ сам╕ композиц╕╖ кожного разу звучать по ╕ншому. Взагал╕, в нас нема╓ яко╖сь "генерально╖ л╕н╕╖", ми ставимо соб╕ лише одне обмеження - те, що ми гра╓мо, повинно залишатися музикою.

Ю.Ш.: чи гра╓те ви сучасний танцювальний джаз?

В.Х.: Н╕, танцювальний джаз ми не гра╓мо, н╕ кожен з нас зокрема, н╕ разом. Але одного разу, на фестивал╕ в Дамаску ми грали так, що весь театр з перших же акорд╕в почав танцювати. Це для нас нетипово, але там була якась така атмосфера, ми в╕дчули ╖╖ саме так, ╕ на той момент таке виконання було дуже в тему.

Кр╕м цього тр╕о, де ще гра╓ кожен з вас?

В.Х.: звичайно, для кожного з нас цей проект не ╓диний. Я, як  сесс╕йний барабанщик, брав участь в безл╕ч╕ студ╕йних запис╕в, часом сам не знаючи, для кого. Кр╕м цього, за вс╕ ц╕ роки, особливо ще в молодост╕, переграв в ст╕лькох  коллективах р╕зних напрямк╕в, що вс╕  й не згадаю. З часом багато чого в╕дпало, ╕ викристал╕зувалося те, що мене д╕йсно ц╕кавить. Я попробував максимум всього, ╕ тому зм╕г зрозум╕ти, що ж насправд╕ я хочу робити. ╤ в якому проект╕ я б не грав, так само як ╕ дво╓ ╕нших учасник╕в цього тр╕о, кожен з нас завжди гра╓ так, як в╕н хоче, не п╕дстроюючись н╕ п╕д кого. В молодост╕ я п╕дстроювався, грав так, як мен╕ казали грати, а зараз ми вже достатньо доросл╕ музиканти, щоб грати так, як того хочемо ми сам╕.В мене ╓ своя ф╕лософ╕я гри на ударних. Я ненавиджу галас. Повинна  бути генеральна л╕н╕я - грув, ╕ я так граю в будь-якому проект╕, чи це поп, чи джаз. Просто для кожного напрямку ╓ сво╖ елементи гри, але к╕нцевий результат - один.
 
К.Д: я також грав у безл╕ч╕ р╕зних проект╕в. В найближчому майбутньому я буду працювати з грецькою сп╕вачкою Наною Москур╕.

Давайте поговоримо трошки про сучасну рок- та поп-музику. Що вам подоба╓ться, як╕ ╕мена ви можете вид╕лити ?

К.Д: На даний момент моя улюблена сп╕вачка - Анжел╕ка К╕д Джо. Вона сама з Бен╕ну, але живе ╕ працю╓ у Франц╕╖. 

В.Х: А я люблю рок-музику - Deep Purple, Bon Jovi. Особливо я люблю слухати Bon Jovi п╕сля того, як вип"ю багато пива.

А чи ходите ви на концерти? Кр╕м сво╖х власних, звичайно.

В.Х: так, ми в╕дв╕ду╓мо багато концерт╕в р╕зних виконавц╕в, будь-як╕ ц╕кав╕ заходи, якщо на це ╓ час ╕ настр╕й.

Дякую за ц╕каву розмову.

В.Х: для нас при╖зд в Укра╖ну став особливою под╕╓ю. Ми дуже вдячн╕  Гете-╕нституту, який зробив можливим наш при╖зд, також ми дуже дяку╓мо клубу "Лялька", вс╕м, хто був вчора на нашому концерт╕, ╕ взагал╕, вс╕м льв╕в"янам, що люблять джаз. Спод╕ва╓мося, що ця наша зустр╕ч не остання, ми б дуже хот╕ли ще раз при╖хати до Львова!

обсудить в форуме

ХРОНОГРАФ
1965 родился Dr. Dre
знаменитый американский музыкант, продюсер и "крестный отец" Эминема.
СЛУХИ
Кань╓ Вест 'запише альбом-триб'ют Боу╖'
Репер вважа╓, що ╓ посл╕довником Боу╖ в сенс╕ музичного новаторства.

Архив / Интервью
<<Июль, 2002 г.>>
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
 



  Интервью

 
еще >>> 

Телевидение для всей семьи

© ООО "Интерактивный Маркетинг". Все права защищены
ООО "Интерактивный Маркетинг" входит в состав Inter Media Group Limited.
Правовая информация | Контакты | Реклама на сайте
1.018 ~ c0.320 + m0.084 + b0.031 + s0.067 +u0.324