поп рок альтернатива хип-хоп джаз хитпарады музей новые лица теревенi
Новости
в Украине
в СНГ
в мире
Слухи
Афиша
концертная
клубная
Мысли вслух
События
концерты
фестивали
Reading-Room
Рецензии
CD
DVD
Интервью
Хронограф
Досье
Фотоархив
Словарь
Форум
Доски объявлений
Сервисы
экспорт новостей
Реклама на сайте
20.01.2010 19:47
Елена Полякова
 
IРЕНА КАРПА: 'Ну яка з мене ф╕фа?'

Подоба╓ться вона вам чи н╕, але ╤рена Карпа вм╕╓ змусити людей говорити про себе. Хай нав╕ть кажуть про не╖ не завжди при╓мн╕ реч╕ — вона до цього вже давно звикла. Принаймн╕ Карпа щось робить, а не сидить без д╕ла — ось тод╕ про не╖ точно б н╕хто не говорив. Нещодавно вона написала св╕й перший к╕носценар╕й, зараз працю╓ одразу над двома романами, плану╓ в╕дкрити свою фотовиставку, разом з╕ сво╖м гуртом QARPA готу╓ новий матер╕ал. А поки ц╕ вс╕ проекти знаходяться в стад╕╖ розробки, ми поговорили з ╤реною про особисте: шалене кохання, гламурних ф╕ф, ╕нтернет-знайомства та фем╕н╕зм.

- Ви колись казали, що плану╓те виставку сво╖х фотограф╕й. Що це будуть за фотограф╕╖? Мабуть, з ваших численних подорожей?

- Так. Я в принцип╕ не претендую на горде звання суперфотографа чи щось таке, просто я була в таких красивих м╕сцях, де ще треба дуже постаратися, щоб зробити поган╕ зн╕мки. ╢ так╕ обличчя, на яких можна прочитати ╕стор╕ю св╕ту, ╕ мен╕ не хот╕лося, щоб все це просто  лишалося на мо╓му хард-диску чи десь у мо╖х статтях, як╕ я час в╕д часу пишу. Хочеться, щоб укра╖нц╕ з живим розумом бачили, що в св╕т╕ ╓ купа таких дивних м╕сць, куди треба хоча би просто раз по╖хати ╕ все це побачити. Не олл-╕нклюзив з пальмами, шикарним життям, пляжем ╕ коктейлями, а побачити щось справд╕ ц╕каве, ╖сти рис ╕ овоч╕, ╕ бути при цьому дуже щасливим ╕ розум╕ти, що життя прожива╓ться недаремно. Це такий дуже в╕тальний месседж. Назвати концепц╕ю виставки можна умовно «Обличчя без фотошопу».

- Тобто фотошопу в ваших фотограф╕ях зовс╕м не буде?

- Я думаю, ╖х можна без фотошопу виставляти. Там ╓ гарн╕ зн╕мки. Просто хочеться, щоб це були справжн╕ кольори. Концепц╕я поляга╓ в тому, що це не мо╓ мистецтво як фотографа, а мистецтво природне, Боже. Тобто воно таке вже ╓, а я просто ф╕ксую його.

- Вже в╕домо, де буде проходити виставка?

- Це повинна бути не якась закрита пафосна галерея, куди люди бояться зайти, а доступне демократичне м╕сце. От якби це зробити в метро, то було б дуже круто! Щоб вс╕ бачили, як посм╕хаються люди, у яких значно менше бабла, в яких жахлив╕ житт╓в╕ умови, як╕ сплять в куртках, тому що ╖м холодно, але у них як╕сь так╕ глибок╕ обличчя, а не пост╕йно кисл╕, зл╕, як у наших сп╕вв╕тчизник╕в. Я знаю, що б╕льш╕сть людей не зрозум╕╓ цього, бо вони вважають, що треба показувати т╕льки шикарне життя. Ось, наприклад, одн╕й газет╕ давала ╕нтерв'ю ╕ вони попросили показати красив╕ зн╕мки з мо╓╖ вес╕льно╖ подорож╕ (в 2009 роц╕ ╤рена вдруге вийшла зам╕ж — за американського ф╕нансиста Нормана Пола Хенсена — прим. авт.). Ну я показую (у нас якраз ╓ так╕ два зн╕мка, де ми разом, сто╖мо соб╕ з рюкзаками) а вони: «Н╕, ви що? Це не п╕дходить, треба ж заглядати один одному в оч╕». От зна╓те, людей ц╕кавить, щоб було красиве багате життя. А те, що ти, св╕домо витрачаючи велик╕ грош╕, йдеш на як╕сь випробування себе, – це для них щось дурне та незрозум╕ле. Може, хтось розчарувався, але ми п╕сля вес╕лля б╕льше н╕де не були, т╕льки в Кал╕форн╕╖ ╕ в горах Верхнього Мустангу в Непал╕.

- До реч╕, ц╕каво було б послухати про вес╕льну подорож.

- Наша подорож локал╕зувалася в останньому, як його називають, забороненому Г╕малайському корол╕вств╕. Заборона полягала в тому, що для того, щоб туди потрапити, треба було викласти круглу суму, але воно було того варте. Це величезне щастя, що ти не бачиш навколо турист╕в! Я д╕йсно готова платити найдорожчу ц╕ну за те, щоб не д╕ставали. Ц╕ м╕сця дуже енергетичн╕. Це дивовижна т╕бетська культура з монастирями, це фактично пустеля, де вже надто високо для того, щоб росли дерева, там дуже химерн╕ скел╕, дуже багато печер, де селилися свят╕. Дуже круто, коли ти бачиш, наск╕льки ця культура жива. За ц╕ десять дн╕в ми страшенно схудли, ╖ли в основному як╕сь вуглеводи, рис з картоплею, а пляшка «Кока-Коли» вважалася розк╕шшю. Але там прекрасно. Ще ми слухали п╕сн╕, записан╕ у Верхньому Мустангу, ╕ в них явно чу╓ться якась укра╖нська мелодика.

- З╕ сво╖м нин╕шн╕м чолов╕ком Норманом ви познайомилися на Facebook. Але ви завжди кепкували з соц╕альних мереж...

- Я не зм╕нила свого ставлення до них. Просто я використовую Facebook як дошку оголошень: виставляю там аф╕ш╕ нових концерт╕в, фотограф╕╖. Я там не пишу, як я покакала, чим я посн╕дала, в кого закохалася. Я використовую цей ресурс з д╕лово╖ точки зору, а не чатюсь там ц╕лими днями.

- А ран╕ше у вас був досв╕д ╕нтернет-знайомств?

- Н╕, це ╓диний раз, коли з цього щось розвилось. В ╤нтернет╕ я в основному сп╕лкуюся з тими, кого вже знаю, але просто не ма╓ часу бачитися. Знайомство з Норманом — це безпрецедентний випадок.

- Все почалося з того, що в╕н написав вам пов╕домлення з компл╕ментами на адресу вашо╖ групи, а ви в╕дпов╕ли йому, хоч у под╕бних випадках ран╕ше цього н╕коли не робили. Чому тод╕ ви зрадили соб╕?

- В╕н просто написав, що слуха╓ нашу музику вже багато рок╕в. Це було дуже ц╕каво. Тобто в╕н вже десь рок╕в п'ять тому мене з Д╕мою Корсом в кл╕п╕ побачив ╕ вир╕шив, що я якась ╕накша, що в мене зовс╕м ╕нша манера сп╕ву, непритаманна укра╖нськ╕й естрад╕. В╕дтод╕ в╕н просто за нами сл╕дкував. ╤ пот╕м написав, що так ╕ так, дуже при╓мно, що в нього також ╓ укра╖нське кор╕ння. Мен╕ ╕ до того писали под╕бн╕ месседжи з Канади, по типу «О, круто, що тут ╓ така музика, а не т╕льки про ог╕рки ╕ буряки сп╕вають!». Ми в╕дпов╕да╓мо таким людям, бо це якось так зворушливо дуже, що ╖х ц╕кавить укра╖нська музика. Тобто спочатку з його боку це була суто музична зац╕кавлен╕сть, а не персональна. Тому що всяких дрочер╕в мен╕ пише дуже багато, пов╕рте. Часто пишуть про те, як роздивляються мо╖ с╕ськ╕ в «Плейбо╖».

- Ви кажете, що подоросл╕шали, а багато ваших прихильник╕в вважають, що ви перетворилися на гламурну ф╕фу. Це необх╕дний атрибут доросл╕шання?

- Ну ти мене зараз бачиш, так, наск╕льки я гламурна? (зовс╕м не гламурна — прим. авт.). ╤ це я ще зранку намагалась нафарбувати оч╕ — раптом ви мене будете зн╕мати, щоб не зовс╕м перелякати вс╕х. Але мен╕ дуже дивно, чому так говорять. Поки я була одружена з Антоном Фр╕дляндом, якось так сп╕впало, що ми ходили на вс╕ ц╕ св╕тськ╕ тусовки, куди нас запрошували. Це було йому потр╕бно з чисто б╕знесово╖ точки зору. Зараз я можу соб╕ дозволити цю розк╕ш — б╕льше не з'являтися там, де мен╕ не хочеться, натом╕сть ходити на як╕сь ц╕кав╕ презентац╕╖, мистецьк╕ виставки, а не просто на в╕дкриття чергового ресторану, клуба чи ще яко╖сь ф╕гн╕. Ну яка з мене ф╕фа? Я ск╕льки раз╕в купувала розк╕шн╕ туфл╕ на високих п╕дборах - наприклад, в мене ╓ рожев╕ Sonia Rykiel, там так╕ в╕зеруночки на каблучках. Так от, як арт-об'╓кт вони прикольн╕, мен╕ подоба╓ться на них дивитись, але ж вони просто в ╕нтер'╓р╕ стоять, а я все одно ходжу в кедах чи кроксах. Люди завжди рефлексують. Якби я з'являлася з ф╕нгалами, ╖м би це також не сподобалося, сказали б що Карпа — бомжиха, зовс╕м вже опустилася ╕ не догляда╓ за собою.

- А варто одягти блискучу сукню — ╕ вже ф╕фа?

- Ну так. Це була диско-сукня (╤рена говорить про свою останню вес╕льну сукню — прим. авт.). Це ╓дине б╕льш-менш прийнятне з того, що я могла знайти. Ви не пов╕рите, у Сан-Франциско все ╕нше було для якихось таких подружок наречено╖: щось таке жахливе, з кв╕тами, з рюшами, з бантиками, як штора. Це ╓дине, що можна було хоч на себе вдягти, без всяких там шлейф╕в, пачок. Я коли купила ту сукню, була в страшенному шоц╕, бо вона ж не схожа на вес╕льну.

- Чи зм╕нилося якось ваше життя п╕сля другого шлюбу?

- Н╓. Я не думаю, що мене якось м╕няють шлюби. Швидше за все, т╕ зм╕н╕, як╕ сталися з╕ мною, — це природний процес для вс╕х. Я маю на уваз╕, що я подоросл╕шала в план╕ того, що б╕льш в╕дпов╕дально стала ставитися до сво╓╖ роботи. Стало б╕льше рок╕в, досв╕ду.

- Але ж на нас впливають люди, як╕ нас оточують, особливо т╕, з ким ми живемо.

- Звичайно. Головне, щоб ц╕ люди не заважали. Це основний м╕й критер╕й. Коли люди дають один одному прост╕р, а не там «Ой, ти на мене не зверта╓ш увагу, ти ж моя ж╕нка!» — це вже прекрасно. А коли ще людина тебе розум╕╓ ╕ п╕дтриму╓, то це взагал╕ супер. Я давно вже позбулась ╕люз╕й, що шалене кохання триватиме все життя, що раз закохався — ╕ це назавжди. Шалене кохання на те й шалене, що воно дуже швидкоплинне. Колись воно все одно скисне, а пот╕м на тебе вил╕зе куча лайна.

- А у вас з Норманом яке кохання?

- Ну в нас ╓ кохання. А яке воно — буде видно згодом.

- Коли вийшла ваша остання книга «Добло ╕ Зло», ви говорили, що вона шоку╓ вс╕х. Ви пишете саме з ц╕╓ю метою?

- Н╕, зовс╕м н╕. Вона мала шокувати вс╕х тим, що була дуже добра, на╖вна ╕ лаг╕дна. Весь шок полягав в тому, що там не було н╕яко╖ жест╕, наркотик╕в, порева. Ну, може, трошки, але не в т╕й м╕р╕, в як╕й звикли чекати в╕д мене ╕ лякати д╕тей тими книжками. Я не пишу, щоб когось шокувати. На м╕й погляд, значно крут╕ше, коли ц╕ провокац╕╖ в╕ртуозно видуман╕, н╕ж просто бути як ексг╕б╕ц╕он╕ст — показав вс╕м хуй ╕ д╕вчата зап╕щали. Якось в мене трохи пом╕нялось в╕дношення до сво╓╖ творчост╕. Месседж залишився той самий — месседж зв╕льнення. Але я росту, моя аудитор╕я теж м╕ня╓ться. Для молодших лишаються вже написан╕ книжки, а старшим вже треба щось ╕накше.

- Що ви вважа╓те головною особлив╕стю ваших книжок?

- В мо╖х книжках основна перевага — ефект присутност╕. Якийсь божев╕льний сюжет можна знайти ще де╕нде. А моя задача в тому, щоб м╕й читач побував там, де бувають мо╖ геро╖. Тобто нав╕ть коли я не описую свою ╕стор╕ю, я дуже ч╕тко описую запахи, звуки, в╕дчуття тих м╕сць, де в╕дбуваються д╕╖. До реч╕, д╕я мого наступного роману в╕дбува╓ться в горах. ╤ мен╕ дуже ц╕каво, що з цього експерименту вийде.

- Ви багато чита╓те?

- Ну ясне д╕ло. Я завжди багато читаю. Це одне з основних задоволень для мене. Як смачно по╖сти, так ╕ класно почитати. Це кайфово дуже. Зараз читаю Гем╕нгвея «A Moveable Feast» англ╕йською (в переклад╕ назва ц╕╓╖ книжки — «Свято, яке завжди з тобою» — прим. авт.). Це один з мо╖х улюблених письменник╕в.

- Хто ще з в╕домих чолов╕к╕в виклика╓ у вас справжн╓ захоплення?

- З чолов╕к╕в я поважаю Гарв╕ М╕лка. Зараз в╕н став дуже в╕домий завдяки ф╕льму з Шоном Пенном. До реч╕, нас з Норманом одружили саме на м╕сц╕ загибел╕ М╕лка, в мер╕╖ Сан-Франциско, б╕ля його обел╕ска. Це ми вже аж пот╕м побачили, коли фоткалися навколо.

- А ким ╕з ж╕нок ви захоплю╓теся?

- Та-а-ак, зараз подумаю. Хот╕ла назвати Гертруду Стайн, але прочитала у Гем╕нгвея про те, як вона його лошила, як вона ненавид╕ла вс╕х, хто ╖╖ не любив, хто не заглядав ╖й в рота ╕ не казав, що вона ген╕альний письменник, тому не назву ╖╖. Багато ╓ прекрасних ж╕нок. Звичайно, захоплення виклика╓ Мадонна, бо це приклад дисципл╕ни ╕ працелюбност╕, це те, чого мен╕ особисто н╕коли не вистачало — вм╕ти себе муштрувати ╕ щось робити. Чи та ж сама Олександра Дав╕д-Нель. Вона була перша б╕ла ж╕нка, яка потрапила в Т╕бет. Спочатку вона перевдяглася в паломника-чолов╕ка, проробила весь цей шлях, здобула величезн╕ знання. Уяв╕ть соб╕, що таке ж╕нка в т╕ роки — це ж початок ХХ стол╕ття — «сиди, бабо, не висовуйся». Я думаю, ╓ дуже багато н╕кому не в╕домих ж╕нок, як╕ кожен день роблять як╕сь подвиги, ламаючи стереотипи, пробиваючи соб╕ шлях. Тому мене зараз б╕льше ц╕кавлять ╕стор╕╖ таких людей, як╕ начебто для вс╕х маленьк╕, а насправд╕ дуже велик╕. Думаю, в майбутн╕х творах я саме такими буду ц╕кавитися, а не вискочками.

- Ви фем╕н╕стка?

- Н╕. Тобто я фем╕н╕стка в тому сенс╕, в якому кожна нормальна, культурна, начитана людина була би фем╕н╕стом, просто розум╕ючи в чому перевага ж╕нок, а в чому — чолов╕к╕в. Я не вважаю, що одна стать краща за ╕ншу. Але я не розум╕ю, наприклад, чому в храм охоронця будд╕йського вчення Махакали не пускають ж╕нок старше восьми рок╕в, певне, тих, у кого м╕сячн╕ могли б початися. Отак╕ як╕сь реч╕ мен╕ дуже незрозум╕л╕, бо в тому ж Непал╕ пол╕андр╕я дозволена — якщо в тебе дуже велике поле, можеш завести соб╕ двох-трьох законних чолов╕к╕в. А в храм зайти не можна ╕ все тут, а чому — вони не пояснюють.

- А ви б змогли так? Мати к╕лька чолов╕к╕в?

- Так. Особливо якби в мене було велике поле. Тод╕ в мене ╕ншого виходу не було б, т╕льки як розпод╕ляти обов'язки м╕ж ними (см╕╓ться — прим. авт.).

- Епатаж — це частина вашого життя?

- Та н╕. Взагал╕ чого до мене вс╕ причепилися з╕ словом «епатаж»? Це слово взагал╕ що значить? Занепад — це прямий переклад з французько╖. Ну де я – занепад? Люди просто некомпетентно вживають це слово. (Нам стало нав╕ть ц╕каво перев╕рити значення слова «епатаж» в тлумачниках: «Зухвала повед╕нка, скандальна вит╕вка» зг╕дно з тлумачним словником Ожегова; «Здивувати (дивувати), вразити (вражати), поставити (ставити) в глухий кут якою-небудь незвичайною, непри╓мною, тою, що ма╓ характер сусп╕льного скандалу, повед╕нкою» зг╕дно з тлумачним словником Ушакова — прим. авт.) Люди прив'язали до мене це слово. Незрозум╕ло, що таке Карпа? Так треба назвати це словом епатаж, напевне, це с╕ськи, жопа ╕ наркотики! Якщо ма╓ться на уваз╕ провокативн╕сть, здатн╕сть шокувати, то Мер╕л╕н Менсон це робить профес╕йно ╕ набагато краще за мене. При цьому в╕н ╓ людиною дуже ╕нтел╕гентною, спок╕йною ╕ тихою, коли зн╕ма╓ св╕й костюм. Я не розум╕ю таких речей, як мистецтво заради мистецтва в принцип╕. Я розум╕ю т╕ реч╕, як╕ щось рухають в душ╕ людини, м╕няють точку зору, змушують порухатися цей св╕т. А так, коли людина вигаду╓ щось для п╕ару, то дай Боже ╖м здоров'я. Якби вони являли собою щось по-справжньому, то знайшли б, напевне, якийсь ╕нший спос╕б. Це можна робити профес╕йно, можна — н╕. Я в╕таю все, що ╓ профес╕йним ╕ ╓ мистецьким.

обсудить в форуме

ХРОНОГРАФ
1950 родился Пол Стэнли
музыкант KISS, легко распознаваемый по характерному "звездному" гриму.
СЛУХИ
Кань╓ Вест 'запише альбом-триб'ют Боу╖'
Репер вважа╓, що ╓ посл╕довником Боу╖ в сенс╕ музичного новаторства.

Архив / Интервью
<<Январь, 2010 г.>>
ПнВтСрЧтПтСбВс
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
 



  Интервью

 
еще >>> 

Телевидение для всей семьи

© ООО "Интерактивный Маркетинг". Все права защищены
ООО "Интерактивный Маркетинг" входит в состав Inter Media Group Limited.
Правовая информация | Контакты | Реклама на сайте
0.077 ~ c0.019 + m0.003 + b0.005 + s0.011 +u0.029