поп рок альтернатива хип-хоп джаз хитпарады музей новые лица теревенi
Новости
в Украине
в СНГ
в мире
Слухи
Афиша
концертная
клубная
Мысли вслух
События
концерты
фестивали
Reading-Room
Рецензии
CD
DVD
Интервью
Хронограф
Досье
Фотоархив
Словарь
Форум
Доски объявлений
Сервисы
экспорт новостей
Реклама на сайте
03.12.2011 13:27
Макс Вихоть
 
ТАРТАК: 'Ми лиша╓мося чесними з собою'

За 15 рок╕в свого ╕снування гурт «Тартак» пережив багато: в╕д перемоги на головному Всеукра╖нському музичному фестивал╕, вибухового в ус╕х розум╕ннях дебютного альбому ╕ статусу одн╕╓╖ з найпопулярн╕ших груп кра╖ни – до важких зм╕н у склад╕ ╕ внутр╕шн╕х конфл╕кт╕в, зникнення з еф╕р╕в ╕ переквал╕ф╕кування в альтернативну клубну команду. Але творець ╕ беззм╕нний л╕дер «Тартака» н╕ про що не шкоду╓, ставлячи понад усе чисте сумл╕ння. В розмов╕ з @music Олександр Положинський розпов╕в про п╕дготовку до святкування не круглого юв╕лея, про новий альбом гурту, згадав ╕стор╕ю виникнення «Тартака», спробував назвати причини зм╕н, що сталися з його командою, а також пов╕домив про сво╖ сайд-проекти, виконавськ╕ ╕ продюсерськ╕.   

- Про «Тартак» давно не було н╕чого чутно, оф╕ц╕йний сайт також порожн╕й щодо новин. Як справи взагал╕? Чим займа╓теся?

- Найважлив╕ше, чим ми зараз займа╓мося, це пишемо новий альбом. Працю╓мо на студ╕╖, в╕дпрацьову╓мо для живого виконання. Хочемо встигнути все п╕дготувати до нашого 15-р╕ччя, яке ми святку╓мо у грудн╕. Так╕ дати завжди викликають пожвавлений ╕нтерес у прихильник╕в ╕ хочеться зробити ╕м при╓мн╕ сюрпризи у вигляд╕ ново╖ плат╕вки ╕ хорошого концерту. Под╕бне ми робили на 10 рок╕в гурту. Як на м╕й погляд, дуже гарно тод╕ в╕дзначили: ╕ вс╕, хто потрапив на те свято, були задоволен╕, ╕ ми були задоволен╕, що це зробили. Так що хочеться ╕ в цьому роц╕ – не повторити, а можливо зробити трохи ╕накше, можливо краще, а можливо й щось не вийде, як вийшло того разу, але в будь-якому випадку хочеться, щоб свято в╕дбулося, ╕ люди, як╕ на нього потраплять сказали: «ми не шкоду╓мо».

- Давай трохи докладн╕ше про цей святковий концерт: коли в╕н в╕дбудеться, де, як╕сь може ц╕кав╕ подробиц╕?

- Концерт ми плану╓мо на 15 грудня. Тому що, по-перше, на початку грудня, якщо не помиляюся, 4 числа, ╓ справжн╕й день народження гурту «Тартак», але на цю дату ми не встига╓мо все п╕дготувати, а по-друге, вир╕шили сконцентрувати увагу на числ╕ 15 – 15 рок╕в 15 грудня. Збира╓мось це робити в «Альта-Центр╕». Ми трохи затягнули з орган╕зац╕╓ю, довго думали, чи треба воно нам, чи н╕, ╕ поки чухалися, вс╕ ╕нш╕ м╕сця вже позабивали або вони занадто при╖лися. Тому плану╓мо «Альта-Центр»: по-перше, ми давно там не виступали, а по-друге, нам там пропонують гарн╕ умови, йдуть на сп╕впрацю, до того ж, теж для нас важливо, що н╕хто з тих, хто в цьому роц╕ також визнача╓ св╕й юв╕лей, там концерту не робить. В цьому роц╕ дуже рясно на юв╕ле╖ ╕ ми хочемо трохи в╕докремитися, в╕дсвяткувати не там, де вс╕.

Щодо наповнення, то н╕чого надзвичайного ╕ надто особливого не буде: просто погра╓мо нов╕ п╕сн╕, погра╓мо в╕дом╕ п╕сн╕, можливо будуть як╕сь сюрпризи, але з ╕дей, як╕ ╓, ми ще н╕чого конкретного не вибрали.

- Будуть як╕сь гост╕?

- Якщо гост╕ й будуть, то т╕льки т╕, з ким у нас були дуети. Н╕яких окремих виступ╕в в╕д наших колег не плану╓ться. Ми традиц╕йно не хочемо н╕яких роз╕гр╕в╕в – нам ╕ самим не завжди вистача╓ часу, щоб пограти у сво╓ задоволення. До того ж, н╕хто сильно ╕ не проситься (посм╕ха╓ться).

- Тобто гост╕ можуть бути? Для ╕нтриги…

- На сьогодн╕шн╕й день ми плану╓мо виконати к╕лька сп╕льних п╕сень. Звичайно, перевагу будемо надавати тим речам, авторство яких належить нам. Хоча, можливо, будуть п╕сн╕ когось ╕з наших друз╕в, як╕ ми викону╓мо разом, але точно поки що не можу н╕чого сказати, бо остаточний трек-лист ще не сформовано, на 100% сформований лише трек-лист ново╖ програми, п╕сень з нового альбому.

- Багато нових п╕сень?

- Дванадцять. Вир╕шили цей альбом не робити таким великим, як робили останн╕м часом, на 15-17 п╕сень. Зрештою, це сьомий наш альбом ╕ трет╕й, в якому буде 12 п╕сень.

- Як гада╓ш, б╕льш╕сть глядач╕в, яка прийде на святковий концерт, складатимуть стар╕ прихильники «Тартака», можливо з 15-р╕чним стажем, чи нове покол╕ння, можливо, однол╕тки гурту чи нав╕ть молодш╕?

- Досв╕д останн╕х рок╕в показу╓, що дуже р╕зна публ╕ка приходить на наш╕ концерти, ╕ десь приблизно в р╕вних пропорц╕ях ╕╖ складають т╕, хто колись давно полюбив «Тартак», ╕ т╕, хто в╕дкрива╓ його для себе зараз.

- Батьки з д╕тьми трапляються?

- Так. Досить часто. Щоправда д╕ти переважно так╕, як╕ ще «Тартак» не дуже знають (см╕╓ться). Але ╓ випадки, коли зовс╕м маленьк╕ д╕ти просяться на «Тартак» ╕ батьки змушен╕ ╖х брати на концерт, хоча, здавалося б, в такому в╕ц╕ дитина ще не повинна в╕др╕зняти один гурт в╕д ╕ншого.

- Давай трохи зануримося в ╕стор╕ю. Як виник «Тартак», чому ╕ нав╕що?

- Це було мо╓ бажання. Сцену я любив завжди ╕ завжди щось з нею пов’язане робив: в╕д шк╕льних ╕ п╕онерських заход╕в до КВН, орган╕зац╕╖ якихось вечор╕в ╕ концерт╕в. Але раптом я почав писати власн╕ п╕сн╕. Важко згадати, коли саме це трапилося. Перш╕ з них, звичайно, були досить см╕шн╕, але з часом я став робити це, як на м╕й погляд, краще, ц╕кав╕ше, ╕ в як╕йсь момент в╕дчув бажання ц╕ п╕сн╕ виконувати з╕ сцени ╕ почав шукати можливост╕ орган╕зувати концертний гурт. В Луцьку це було складно на той момент. По-перше, тому що б╕льш╕сть людей грали те, що називалося, рос╕йським роком, в р╕зних його проявах, ╕ п╕сн╕ укра╖нською мовою мало хто виконував, як це не дивно. По-друге, нав╕ть т╕, хто не грав рос╕йський рок, грали не ту музику, яку б мен╕ хот╕лося грати.

По-трет╓, вс╕ б╕льш-менш пристойн╕ музиканти вже десь грали, а звична практика, коли один музикант гра╓ на дек╕лька гурт╕в, мене н╕як не влаштовувала. Тому для початку був обраний, скаж╕мо так, компром╕сний вар╕ант, коли я гурту «Мухи в ча╖», який мен╕ найб╕льше п╕дходив ╕деолог╕чно, – вони грали такий соб╕ гранж-енд-панк ╕ теж виконували п╕сн╕ укра╖нською – запропонував зробити сп╕льний проект. Ми зробили десь з п’ять мо╖х п╕сень ╕ з ними я дебютував на сцен╕. Але десь через п╕вроку хлопц╕ сказали, мовляв, нас такий вар╕ант б╕льше не влаштову╓: або ставай нашим вокал╕стом ╕ роби те, що ми тоб╕ скажемо, або до побачення. Я хот╕в робити те, що я хочу, ╕ проект припинив сво╓ ╕снування.

Але я ще «п╕дробляв» в ╕ншому проект╕. Був такий проект «Макаров & Петерсон», суто панк╕вскький проект, який не ма╓ аналог╕в у св╕т╕, принаймн╕ я н╕чого под╕бного н╕коли не чув. Просто два панки: Процан, м╕й однокласник колишн╕й, який був культовою особист╕стю в луцькому андеграунд╕, ╕ Тарас Кульба, якого вс╕ називали Гулька ╕ який був авторитетом в панк-тусовц╕, вир╕шили об’╓днатися, щоб зробити власний проект. Це було щось на кшталт ╕мпров╕зац╕йного панк-року ╕ виглядало приблизно так. Н╕яких репетиц╕й, н╕яких музикант╕в, ╓ т╕льки Процан ╕ Гулька, вони приходять на концерт, – а як правило вс╕ андеграундн╕ концерти в╕дбуваються одинаково: гра╓ з десяток команд р╕зних стил╕в ╕ половина публ╕ки в зал╕ – представники цих колектив╕в ╕ ╖хн╕ друз╕, ╕ часто один музикант гра╓ в к╕лькох гуртах, зовс╕м р╕зних за музикою, – швиденько набирають соб╕ склад, як правило просто ритм-секц╕ю, посп╕хом пояснювали басисту, що треба грати, а ударник вже просто п╕длаштовувався п╕д парт╕ю басу. Процан виходив з г╕тарою ╕ щось там на н╕й виконував, а Гулька – з батьковим кларнетом, на якому в╕н грати не вм╕в ╕ просто видавав звуки. В репертуар╕ в них було 4-5 п╕сень. Спочатку мене до цього проекту взяли штатним шоуменом, до м╕крофону не пускали ╕ дозволяли т╕льки дур╕ти на сцен╕.

- Такий соб╕ м╕сцевий Гаркуша?..

- Так, щось такого типу. Але я вперто рвався до м╕крофону ╕ з часом став трет╕м учасником проекту. Для цього проекту я написав к╕лька п╕сень, як╕ ми, зда╓ться, лише один раз змогли виконати. В такому склад╕ гурт соб╕ ╕снував, н╕хто н╕кого не виганяв ╕ не запрошував. На концертах, де передбачалися бейдж╕, ми називали себе «вокал╕стами-мульти╕нструментал╕стами», бо мен╕ на день народження подарували ╕грашковий баян, який не працював, але к╕лька звук╕в видавав, ╕ я згодом став з цим баяном виступати, видобуваючи з нього як╕сь шуми, продовжуючи сп╕вати, верещати ╕ танцювати. Але все одно хот╕лося чогось свого ╕ я не припиняв пошуки вар╕ант╕в ╕снування власно╖ групи, коли зрозум╕в, що живий склад скор╕ше за все я з╕брати не зможу.

А середина 90-х – це був час, коли в нас на слуху ╕ на виднот╕ почала з’являтися р╕зна електронна альтернатива. Один американець, який при╖здив до Луцька в «Корпус╕ миру», прив╕з ╕з собою десь 400 компакт-диск╕в под╕бно╖ музики – уяви в середин╕ 90-х 400 ф╕рмових диск╕в! Його звали Патр╕к, я з ним познайомився, наслухався и наперезаписував соб╕ т╕╓╖ альтернативно╖ електрон╕ки, там було багато всього, включаючи ╕ндастр╕ал, Nine Inch Nails, Young Gods з найв╕дом╕ших… ╤ я зрозум╕в, як мен╕ вир╕шити мою проблему, - не треба мен╕ групи, треба знайти чувака, який зробить мен╕ електронну музику. ╤ почав його шукати, не дуже розум╕ючи, що таку музику робити досить складно, ╕ будучи впевненим, що рано чи п╕зно когось знайду, нав╕ть у Луцьку. Я не припиняв писати п╕сн╕, вишукав у словнику назву «Тартак»…

- Намалював логотип…

- Не намалював, але, в принцип╕, уявляв соб╕, як в╕н може виглядати. ╤ в якийсь момент, поки ще тривали ц╕ пошуки, восени 1996 року я натрапив на оголошення, що вис╕ло на м╕сцевому Будинку культури, що буде проводитися в╕дб╕рковий конкурс на фестиваль «Червона Рута» 1997 року. А я ж був фанат «Червоно╖ Рути», я дивився концерти по телев╕зору, слухав на касетах записи учасник╕в, на жоден фестиваль, щоправда, не ╖здив, не мав тако╖ можливост╕. Але зрозум╕ло, що мр╕я потрапити на цей фестиваль в мене була, а тут такий шанс! Просто по╖хати на фестиваль конкурсантом – це вже зд╕йснення мр╕╖!

Не думаючи, я одразу п╕шов писати заявку. Причому одну заявку написав в╕д гурту «Макаров & Петерсон» в категор╕ю рок-музики, а ╕ншу, в╕д «Тартака» -  в сучасну танцювальну музику. Кр╕м заявки треба було написати склад учасник╕в ╕ назви п╕сень, що будуть виконуватися. Ну, п╕сн╕ в мене були, я просто прикинув, як╕ з них могли б п╕д╕йти, ╕ записав, а про учасник╕в довелося подумати. Я вир╕шив, що самому буде нуднувато на сцен╕, ╕ вписав ще двох хлопц╕в. Васика З╕нкевича, сина народного артиста Укра╖ни Василя З╕нкевича, який був мо╖м добрим приятелем, хоч в нас ╕ була р╕зниця у в╕ц╕ майже 10 рок╕в, ми були однодумцями у багатьох питаннях, ╕ я подумав, що Васик не в╕дмовиться в╕д участ╕ в такому авантюрному проект╕. ╤ вписав ще одного чувака, про котрого я, насправд╕, мало що знав, окр╕м того, що колись чув, як в╕н ╕мпров╕зував, читав фр╕стайлом реп – вже не пам’ятаю, наск╕льки це було як╕сно, але пам’ятаю, що було см╕шно, до того ж про нього казали, що в╕н вправно танцю╓ брейкданс – ╕ я подумав, що  якщо то жанр танцювально╖ музики, то брейкер не завадить. Я не знав його пр╕звища, тому просто вигадав, переклавши укра╖нською його поганяло «С╓дой» - «Сивий» (см╕╓ться).

Подавши заявку, став одразу шукати аранжувальника. Там був один чувак, в якого був крутий на той час апарат, ╕ я до нього звернувся. В╕н сказав: «зроблю, т╕льки дай послухати, що за музика». Я йому надавав касет, в╕н слухав-слухав, в результат╕ зник – а моб╕льних тод╕ ще не було, довелося розшукувати його через знайомих – ╕ коли я прийшов до нього додому, сказав, що мабуть не зможе зробити те, що мен╕ потр╕бно. Я продовжив пошуки ╕ в м╕сцев╕й студ╕╖ «Олекса» знайшов хлопця, який пооб╕цяв мен╕ зробити аранжування. Цей дотягнув майже до останнього: в суботу в╕дб╕рковий концерт, а у в╕второк я при╖жджаю до нього на студ╕ю забирати фонограму. ╤ те, що в╕н мен╕ вмика╓, взагал╕ не схоже на те, що я хот╕в. Пам’ята╓ш, тод╕ ╕снувала група – «СТЕП», зда╓ться, називалася – ╕ в них був х╕т, щось там «смажений кабанчик»...

- «…курка з майонезом»! Зв╕сно, пам’ятаю – з╕рки «Територ╕╖ А»!

- … Отаке щось в╕н мен╕ зробив. Я кажу – це й близько не те, чого я хот╕в, а в╕н в╕дпов╕да╓: «вибач, я ╕накше не вм╕ю». ╤ тут почало свою роль грати, як то кажуть, провид╕ння. В╕н каже: ╓, мовляв, один чолов╕к в Р╕вному, нещодавно при╖хав з╕ Швец╕╖, де працював, у нього ╕ апарат крутий ╕ комп’ютер ╓, в╕н тоб╕ зробить – в╕н робить все, що хочеш. Як я його знайду? Ну от дам тоб╕ його телефон – подзвониш. ╤ в цей момент заходить до студ╕╖ звукорежисер Павло Завада, який каже: «а про кого це ви говорите, про Валер╕я Марченка? – так це м╕й друг, я до нього завтра ╖ду». ╤ ось в середу ми з Павлом ╖демо до Валери в гост╕. В╕н слуха╓ мою музику, каже: «вперше таке чую, але за ваш╕ грош╕ можу зробити». Грош╕ – 100 долар╕в за п╕сню – на т╕ часи просто нереальн╕. Я тод╕ працював диск-жоке╓м в н╕чному клуб╕ ╕ в мене зарплата була 200 долар╕в. Але я ╖╖ ще не отримав ╕ грошей в мене не було. Але я погодився. Назавтра при╖хав ╕з грошима, як╕ позичив у мами, ╕ до к╕нця дня ми зробили три фонограми. Це було не схоже на те, що було на мо╖х касетах, але це було не попсово, це була альтернативна музика. Записали все на хромову касету ╕ п╕зно вноч╕ дизелем я вже щасливим повертався додому.

А наступного дня п╕шов шукати пацан╕в, з якими повинен був виступати. В Луцьку ╓ м╕сце, яке назива╓ться «Б╕ржа» – п╕д дев’ятиповерховим будинком з електронним годинником на центральн╕й площ╕, ╕ якщо там пару годин потусуватися, то можна будь-кого з тусовки знайти. Я ще не встиг туди до╖хати, як зустр╕в Васика З╕нкевича. Ще один знак дол╕! На ходу вв╕в його в курс справи, що завтра виступ, а сьогодн╕ ввечер╕ у мене репетиц╕я, в╕н каже: добре, я прийду. Протусувавши якийсь час на «Б╕рж╕», Сивого-С╓дого я не зустр╕в, н╕яких сп╕льних знайомих не зустр╕в, змерз як цуцик и вир╕шив, що буде дует. Ввечер╕ прийшов Васик, послухав фонограми, сказав, що нормально, можна п╕д таке виступати, послухав тексти, сказав, що, звичайно, в╕н таке напам’ять не вивчить, ╕ зам╕сть того, щоб репетирувати, ми с╕ли на телефон ╕ почали обдзвонювати вс╕х знайомих ╕ запрошувати на наш завтрашн╕й концерт. Наступного дня на репетиц╕йн╕й баз╕ групи «Основний показник», що була розташована в тому ж Будинку культури, де повинен був в╕дбуватися концерт, порепетирувати теж не вдалося, бо нас пост╕йно в╕двол╕кали як╕сь наш╕ знайом╕.

╤ ось почина╓ться концерт, проходить дуже мляво, ╕ ще я раптом д╕знаюся, що, якщо суддям не подоба╓ться, то вони дають виконати т╕льки шматок першо╖ п╕сн╕. Бляха-муха, 300 бакс╕в коту п╕д хв╕ст! Т╕льки б дали вс╕ п╕сн╕ виконати, думаю. Нарешт╕ ми виходимо на сцену перед нап╕впорожн╕м залом, ╕ п╕сля того як нас оголошують, раптом з ус╕х дверей до залу почина╓ валити народ, за десять секунд в зал╕ биток: половина Васика школи, вся тусовка, вс╕ верещать… Ну ╕ в нас попер адренал╕н, п╕шла перша фонограма, я половину сл╕в в текстах читаю л╕вих, але впевнено, ╕ на поган╕й апаратур╕ все одно не розчути, Васик, як дурний, ганя╓ по сцен╕ з г╕тарою… Коротше, дали нам виконати ╕ другу п╕сню ╕ третю, ми щаслив╕, народ верещить. В результат╕ ось так ╕мпров╕зовано ми виграли в╕дб╕рковий конкурс ╕ по╖хали в╕д Луцьку на ф╕нальну частину «Червоно╖ Рути». Ось так розпочався «Тартак».

Можна сказати, що це «Червона Рута» дала старт «Тартаку», дала перший профес╕йний досв╕д, ну ╕ взагал╕ втягнула в цю кухню, бо п╕сля перемоги у ф╕нальн╕й частин╕ – ми з «Танком На Майдан╕ Конго» розд╕лили 1 прем╕ю в жанр╕ танцювально╖ музики – я почав думати про «Тартак» б╕льш серйозно. Було багато схвальних в╕дгук╕в, люди казали, що цим треба займатися дал╕.

- Зараз з Василем З╕нкевичем п╕дтриму╓ш стосунки?

- Н╕. Ми давно не сп╕лку╓мось, х╕ба що випадково десь побачимось

- Що то була за ╕стор╕я, коли п╕сля концерту переможц╕в «Червоно╖ Рути» на Майдан╕ «Тартаку» було заборонено виступати на в╕дкритих майданчиках в м╕ст╕ Ки╓в╕?

- Не т╕льки «Тартаку». П╕сля того концерту з’явився в╕дкритий лист «стурбованих батьк╕в» на ╕м’я президента, де вони скаржилися, що у виступах певних виконавц╕в почули пропаганду наркотик╕в, насильства ╕ порнограф╕╖. ╤ «Тартак» потрапив у цей список. При тому, що на той момент до складу входили лише ми з Васею, як╕ не те що наркотик╕в, алкоголю н╕коли не вживали ╕ цигарок не палили. ╤ п╕сля цього листа вийшов в╕дпов╕дний указ чи наказ, в якому був перел╕к груп, яким не можна виступати на в╕дкритих майданчиках Ки╓ва. А на той момент це була чи не ╓дина можлив╕сть виступити на велик╕й сцен╕, ще й заробити як╕сь грош╕. Наск╕льки пам’ятаю, туди окр╕м нас потрапили «Спалахнув шифер», «╤ОА-4», зда╓ться, «Мотор’рола» - ну там багато достойних ╕мен було. На щастя, ця заборона про╕снувала недовго ╕ вже десь через р╕к ми могли виступати знову. Але було к╕лька раз╕в, коли я просився на як╕сь концерти, як╕ робили мо╖ знайом╕, ╕ вони, вибачаючись, казали, що н╕як не можуть нас поставити. Нав╕ть був якийсь концерт «Червоно╖ Рути» ╕ нам не дали на ньому виступити.

- Дебютний альбом «Тартака» «Демо Граф╕чний вибух» д╕йсно мав ефект бомби, що роз╕рвалася. П╕сля його виходу в 2001 роц╕ ╕ десь до року 2006-го «Тартак» був реальним топ-гуртом кра╖ни, а особисто ти – пров╕дним телеведучим та МС. Що сталося пот╕м? Чому «Тартак» поступово став в╕дходити в т╕нь, а ти зникати з екран╕в? З чого розпочалося це занурення у «deeper underground»?  

- Я би хот╕в спочатку сказати пару сл╕в про «Демо Граф╕чний вибух». В╕н вийшов таким ефектним через те, що була проведена непогана п╕дготовча робота. По-перше, кл╕п «О-ля-ля», з яким ми стартували, одразу ж потрапив з хорошими в╕дгуками на рос╕йське MTV, а зрозум╕ло, те, що потрапля╓ на рос╕йське телебачення, одразу ж виклика╓ ╕нтерес в Укра╖н╕. Хоча там не було супер-ротац╕╖, але достатньо було того, що показали ╕ сказали добре слово.

По-друге, кл╕п на п╕сню «Кожне т╕ло», який, з одного боку, виявився для багатьох молодих людей просто культовим, з ╕ншого – потрапив на телеекран в компан╕╖ з першим кл╕пом групи «В╕а Гра», в х╕т-парад «Гаряча с╕мка» на канал╕ ICTV. В╕в його Кузьма Скряб╕н ╕ к╕лька перших м╕сяц╕в там д╕йсно рахували голоси по телефонних дзв╕нках. Нам пощастило запуститися саме в цей час ╕ к╕лька м╕сяц╕в йшла реальна боротьба м╕ж «Кожним т╕лом» ╕ «Попыткой №5» за першу сходинку, вони очолювали х╕т-парад по черз╕.

Сам цей факт, що «Тартак», який фактично представляв альтернативну молод╕жну культуру, може конкурувати з комерц╕йним попсовим продуктом, принаймн╕ у телефонному голосуванн╕, викликав великий ╕нтерес саме у фах╕вц╕в, м╕сцевих так званих воротил шоу-б╕знесу, як╕ стали ставитися до нас б╕льш поважно. Звичайно, нам пощастило, що наш╕ прихильники за нас так активно голосували, я знаю, що дехто по п╕вдня сид╕в на телефон╕, набираючи потр╕бний номер, але я також напевно знаю, що я н╕кого про це не просив. Ну ╕ трет╕й факт – це дуже вдала п╕сня «100% плаг╕ат» ╕ дуже вдалий кл╕п. П╕сня, як-то кажуть, зайшла ╕ п╕сля не╖ вже за п╕вроку до виходу альбому люди сид╕ли ╕ просто чекали на нього. Коли в╕н вийшов, ми вже в╕дчували, що в╕н бабахне.

А що стосу╓ться власне питання, то тут, мабуть, вплинуло дек╕лька фактор╕в. Почалися непорозум╕ння з тод╕шн╕м директором групи через те, що по-р╕зному бачили подальший розвиток. До того ж, п╕шли з групи Муха (Андр╕й Самойло – прим. МВ) з Вал╕ком (Валентин Мат╕юк – прим. МВ) ╕ р╕к перед тим, як вони п╕шли, в нас насправд╕ була досить напружена атмосфера через те, що вони працювали ╕ на «Тартак» ╕ на «Бумбокс», а це не сприяло розвитку. До того ж мав м╕сце особистий фактор, бо два ╕нших учасника «Тартака», басист Д╕ма Чу╓в ╕ барабанщик Ед╕к Косорапов, довгий час працювали з Андр╕╓м Хливнюком в гурт╕ «Граф╕т», а пот╕м з ним посварилися, ╕ той факт, що ц╕ дво╓ грають з тим, з ким ╕нш╕ дво╓ посварилися, а вс╕ вони мають робити сп╕льну музику… Коротше кажучи, все це створювало дуже непри╓мну атмосферу, абсолютно не творчу. Це теж, звичайно, певною м╕рою вибило з кол╕╖.

Ну ╕ трет╕й фактор, на мою особисту думку, це те, що випустивши альбом «Гуляйгород», пот╕м записавши п╕сню ╕ випустивши кл╕п «Не кажучи н╕кому», ми задекларували свою проукра╖нську, патр╕отичну позиц╕ю, що багато кому в Укра╖н╕ не подоба╓ться. Вони бачать в н╕й загрозу. ╤ зважаючи на це, деяк╕ орган╕затори концерт╕в, деяк╕ телеканали почали ставитися до нас обережно, мовляв, ви ж пол╕тикою займа╓теся. А ми не займа╓мося пол╕тикою, ми просто пропагу╓мо патр╕отичн╕ ц╕нност╕. В╕дпов╕дно з того часу ╕ мене стали менше запрошувати на телебачення. Ну ╕ саме телебачення почало зм╕нюватися. Якщо ран╕ше я мав можлив╕сть робити те, що мене просять, не втрачаючи власного обличчя, якщо мен╕ завжди дозволяли в╕дстоювати свою точку зору, говорити те, що я думаю, то зараз це почало зм╕нюватися. ╤ в певний момент мен╕ стало потр╕бно вибирати м╕ж мо╖м сумл╕нням ╕ телев╕з╕йним б╕знесом, я обрав чисте сумл╕ння. Все це, звичайно, не сприяло тому, щоб популярн╕сть «Тартака» лишалася такою, як вона була.

Пот╕м ще трапилася економ╕чна криза… А все в комплекс╕ призвело до того, що, лишаючись такими ж чесними, в першу чергу перед самими собою, продовжуючи грати музику, яка нам подоба╓ться, ╕ сп╕ваючи п╕сн╕, як╕ ми хочемо сп╕вати, ми ма╓мо сталу п╕дтримку сво╖х прихильник╕в, ма╓мо досить чисельну, видиму аудитор╕ю, але ми не св╕тимося багато на блакитних екранах, ми переважно виступа╓мо по клубах, по фестивалях, час в╕д часу нас запрошують на комерц╕йн╕ концерти, але ж, звичайно, не так часто, як к╕лька рок╕в тому. Хоча, якщо пор╕внювати нашу концертну д╕яльн╕сть з багатьма нашими колегами, як╕ на перший погляд ╓ зараз б╕льш, актуальними ╕ популярними, тому що ╖х част╕ше крутять телев╕зору ╕ по рад╕ю, то я би не сказав, що у нас менше концерт╕в, н╕ж у них. Так, ми зараз б╕льше виступа╓мо на маленьких сценах, н╕ж на великих, але ми в╕д цього не стали г╕ршими.

- Давай нарешт╕ поговоримо про новий альбом. На як╕й стад╕╖ робота, коли збира╓теся випускати, в який спос╕б, чи збер╕га╓те стиль, чи будуть як╕сь експерименти? Розпов╕дай все, що ╓ розпов╕сти.

- Чесно кажучи, ми трохи в╕дста╓мо в╕д запланованих терм╕н╕в. Вс╕ п╕сн╕ ╕снують, робота на студ╕╖ розпочалася давно, але дещо в╕дста╓мо в╕д граф╕ку, на що, як завжди, ╓ об’╓ктивн╕ ╕ суб’╓ктивн╕ причини. На цьому тижн╕ я починаю прописувати вокал. Як правило, я пишу за раз три-чотири п╕сн╕, по сто дубл╕в одн╕╓╖ п╕сн╕ не роблю, зазвичай к╕лька дубл╕в на кожну. Я абсолютно не соромлюся ╕нколи, коли в мене не виходить великим шматком, писати п╕сню по шматочках. Можливо в╕д того ╕ стражда╓ як╕сть запису, але я сво╖ можливост╕ знаю. Напевно, хтось любить слухати наш╕ альбоми, але б╕льш╕сть людей каже, що на концертах ми прикольн╕ш╕. Для мене важливо, щоб альбом вийшов таким, щоб я м╕г його слухати ╕з задоволенням, вс╕ наш╕ попередн╕ альбоми так╕. Спод╕ваюся, що ╕ цей буде такий. Впевнений, що знайдеться багато людей, як завжди знаходиться, як╕ скажуть: «фу, ф╕гня повна, н╕чого ц╕кавого, н╕чого нового». Але «Тартак» н╕коли не був таким колективом, який намага╓ться сподобатись вс╕м або б╕льшост╕. Ми робимо так, щоб нам в першу чергу подобалося.

Звичайно, ╓ велике бажання вже на концерт╕ 15 грудня представити цей альбом на диску. Вже ╓ домовлен╕сть з видавництвом «Наш формат», воно не дуже розкручене ╕ в╕доме, ╕ працю╓, як правило, з не дуже популярними виконавцями. Але це мо╖ друз╕, це мо╖ однодумц╕, з ними найпрост╕ше зараз вести переговори. Якщо хтось з так званих мейджор╕в, д╕знавшись, що ми пишемо новий альбом, зробить нам пропозиц╕ю, в╕д яко╖ ми не зможемо в╕дмовитися, звичайно ми готов╕ ╖╖ розглянути, але маючи певний досв╕д в ц╕й справ╕, я знаю, що тако╖ пропозиц╕╖ не буде. Звичайно, ми спробу╓мо домовитися з «Нашим форматом» ╕ отримати дозв╕л на безкоштовне викладення альбому в ╕нтернет╕, але, якщо вони не погодяться, н╕чого страшного не трапиться, в перший же день його викладуть в багатьох м╕сцях. Поки що так╕ плани.

Щодо того, чи буде в╕н чимось в╕др╕знятися, мен╕ зда╓ться, що кожен наш новий альбом чимось в╕др╕зня╓ться в╕д попередн╕х. Можу сказати, що до того, як ми почали роботу над цим альбомом, я його соб╕ уявляв трошки ╕накше, н╕ж в╕н вийшов. Щось б╕льш конкретне я зможу сказати, коли почую вже готовий диск.

- Чи будуть на ньому дуети, сп╕льн╕ п╕сн╕, як╕ вам так вдаються?

- Поки що нема. Я думаю, що запланованих вже н╕яких не буде, х╕ба що я почну записувати вокал ╕ зрозум╕ю, що я десь щось не вигр╕баю ╕ треба буде когось кликати на допомогу (см╕╓ться).

- З тво╖х сайд-проект╕в я знаю т╕льки «Трич╕» з НеД╕л╓ю ╕ Орестом Крисою ╕з «Татхагати». До реч╕, дуже ц╕кавий вийшов альбом «ПоНед╕лОК». ╢ в тебе ще щось на сторон╕, в робот╕ чи на р╕вн╕ задум╕в?

- В мене ╓ сольний проект, який назива╓ться «СП». У нього ╓ дв╕ п╕сн╕, як╕ можна в╕дшукати в мережi. Одна з них назива╓ться «Вибер╕ть мене», вона була випущена напередодн╕ президентських вибор╕в ╕, власне, з не╖ проект «СП» розпочався. Другу я випустив десь за р╕к, вона назива╓ться «Циц╕дупа» ╕ присвячена такому явищу, як д╕вчач╕ поп-колективи. ╢ ще багато п╕сень-заготовок для цього проекту, але в╕н вимага╓ додаткового натхнення ╕ додаткових кап╕таловкладень, ╕ оск╕льки зараз в мене в╕льних кошт╕в нема╓, все сто╖ть на м╕сц╕ ╕ вс╕ ╕де╖ лишаються на р╕вн╕ ╕дей.

- Чи сильно в╕др╕зня╓ться цей матер╕ал в╕д «Тартака» в музичному план╕?

- Хтось р╕зниц╕ не бачить. А на мою думку, це принципово ╕накше.

- Музику ти сам робиш?

- Н╕, музику роблять на студ╕╖ «Kofein», але ми звичайно все обговорю╓мо попередньо. Взагал╕ з «Kofeinом» ми працю╓мо по багатьом проектам. В цьому роц╕ ми не випустили жодно╖ п╕сн╕ проекту «СП», тому що я вир╕шив зак╕нчити ╕нш╕ сво╖ проекти, як╕ на мен╕ вис╕ли, ╕ зараз докладаю до цього максимум зусиль. Але це не виконавськ╕ проекти, а проекти продюсерськ╕. Так я виступив продюсером календаря на 2012 р╕к, присвяченого УПА. Десь р╕к тому я зрозум╕в, що хочу мати такий календар, але т╕ календар╕, як╕ мен╕ траплялися, не подобаються мен╕ чисто з естетично╖ точки зору, ╕ я вир╕шив створити, так би мовити, св╕й власний. Я знайшов людей, як╕ допомогли мен╕ це зробити ╕ ось нещодавно в╕н вийшов. До реч╕ непогано прода╓ться, принаймн╕ люди, як╕ його продають, задоволен╕ к╕льк╕стю замовлень. Але одразу хочу вс╕х злоязиких патр╕от╕в застерегти, що я на цьому ан╕ коп╕йчини не заробляю. Якщо нам ╕ вдасться цей проект окупити, то прибуток п╕де аж н╕як не на яхти ╕ в╕лли, а буде витрачений на продовження цього проекту або на реал╕зац╕ю якихось ╕нших, правильних з нашо╖ точки зору ╕деолог╕чних проект╕в. Цей календар вийшов не конкретно таким, як мен╕ мр╕ялося, але таким, за який мен╕ не соромно.

Другий м╕й продюсерський проект – це зб╕рка л╕ричних п╕сень, яку ми зараз зак╕нчу╓мо. Я п╕дбираю п╕сн╕, я домовляюся з виконавцями, студ╕я «Kofein» обговорю╓ з╕ мною, в якому ключ╕ ми робимо ту чи ╕ншу п╕сню, я затверджую вар╕анти, затверджую дизайн, коротше, виконую продюсерську роботу. Спод╕ваюся, що на початку зими ця зб╕рка вийде.

- Можеш назвати когось з учасник╕в?

- Там буде 17 трек╕в, зб╕рка буде називатися «По-В╕льно». Серед найб╕льш в╕домих виконавц╕в: «Мотор’ролла», «Крих╕тка», Юл╕я Лорд, Леся Герасимчук ╕ «Корол╕вськ╕ зайц╕», Андр╕й П╕длужний, «Флайzzzа»…

- Це будуть спец╕ально написан╕ п╕сн╕?

- Н╕, спец╕ально не писалася жодна п╕сня. Вс╕ п╕сн╕ я чув ран╕ше, просто захот╕в з╕брати в одн╕й зб╕рц╕. Знову ж таки, в якийсь момент усв╕домив, що в Укра╖н╕ нема╓ зб╕рки л╕ричних п╕сень, яку я б хот╕в почути. Але просто робити зб╕рку з ориг╕нал╕в цих п╕сень було не дуже ц╕каво – таку комп╕ляц╕ю я можу соб╕ зробити вдома ╕ слухати, тому виникла ╕дея зм╕нити аранжування.

- Щось под╕бне до альбому «Татрака» «Kofein», де були переаранжован╕ п╕сн╕ альбому «Гуляйгород»…

- Так, щось сп╕льне в них ╓. Власне, «Kofein» став першим досв╕дом.

- Хочу повернутися до проекту «СП». В╕н передбача╓ жив╕ виступи чи це суто студ╕йний проект?

- Я к╕лька раз╕в виступав з цими п╕снями п╕д «м╕нус», але з╕знаюся, що вони не мали значного усп╕ху ╕ поки що б╕льше запрошень на ╖х виконання не було.

- Ти пов’язу╓ш свою подальшу д╕яльн╕сть, подальше життя виключно з музичною сферою, з музичним б╕знесом, чи в тебе ╓ як╕сь ╕нш╕ ╕нтереси, област╕, в яких би ти хот╕в реал╕зуватись? Можливо л╕тература чи громадська д╕яльн╕сть?

- Якщо говорити чесно, я мало що планую. Нав╕ть щодо «Тартака» сьогодн╕ мо╖ плани не сягають дал╕, н╕ж наш юв╕лей.

- Тобто, «When I’m 64» -  це не про тебе?:)

- Н╕, це не про мене. До того ж, чим довше живу, тим б╕льше переконуюся, що складання далекоглядних план╕в – справа дуже невдячна. Я давно вичислив для себе формулу, що я мушу ставити найближчу ц╕ль, яку я можу реал╕зувати у найближчий час за наявних засоб╕в ╕ при максимум╕ докладених зусиль, а що буде дал╕ – побачимо. Нараз╕ мен╕ хочеться зак╕нчити вс╕ т╕ проекти, про яки ми сьогодн╕ говорили, в тому числ╕ альбом «Тартака» ╕ святкування 15-р╕ччя, ╕ вже п╕сля того думати, що робити дал╕. Насправд╕ зараз вже робляться деяк╕ справи, про як╕ я ще не маю говорити, бо зроблено дуже мало. Але якщо все вийде гарно, то це може або радикально зм╕нити мо╓ життя, або зм╕нити його на значний градус, але поки нема про що говорити.

Що стосу╓ться ╕нших вподобань, то я вже пробував зн╕мати соб╕ кл╕пи – режисура ╕ ╕дея кл╕пу «Тартака» «Моральний секс» - мо╖. Мен╕ було б ц╕каво продовжити цей досв╕д, але ╓ величезна д╕лема: соб╕ зн╕мати мен╕ важко, бо мен╕ хочеться бути повноц╕нним режисером, хочеться ганяти актора, стоячи за мон╕тором (посм╕ха╓ться), а коли сам зн╕ма╓шся, це важко. А зн╕мати комусь – власним коштом я зараз не можу соб╕ дозволити, якщо б були, я б ╕з задоволенням зн╕мав вс╕м, виявився б вартий мого ╕нтересу, а якщо хтось замовить мен╕ кл╕п, то я ж з них в╕зьму грош╕, а раптом в мене не вийде? - я ж в ц╕й справ╕ поки що не профес╕онал. Ось така д╕лема.

Разом з тим ще багато рок╕в тому, з час╕в, коли я був ведучим х╕т-параду «12-2», я почав писати книжку, яка базу╓ться на «п╕дводках» до п╕сень-учасниць х╕т-параду. ╓ купа класних, як на мене, «п╕дводок», як╕ одного разу прозвучали в еф╕р╕ ╕ б╕льше ╕х н╕хто н╕коли не чу╓ ╕ не зна╓, окр╕м мене, який ма╓ можлив╕сть ╕х перечитувати. ╤ щоб д╕ло не пропало, я вигадав зл╕пити з цього книжку. Поки що нал╕пив на 100 стор╕нок, а там ще на к╕лька сотень. Оск╕льки це вже пишеться 10 рок╕в, то ц╕лком може стати «справою життя» (см╕╓ться). Мабуть, можна було б робити це швидше, але я л╕нуюсь. До того ж я пам’ятаю, що у гороскопах про Близнюк╕в пишуть, що вони дуже зд╕бн╕, талановит╕, але часто не досягають максимуму сво╓╖ реал╕зац╕╖, тому що розпорошують сво╖ сили. ╤ ось я вир╕шив не розпорошувати, ╕ займаюся в першу чергу чимось одним, а все ╕нше – по м╕р╕ можливостей.

- Насамк╕нець таке нап╕вжарт╕вливе питання. Вс╕м в╕домо, що ти не хочеш бути геро╓м Укра╖ни, а Народним артистом?:)

- Розум╕╓ш, я просто не в курс╕, що це звання да╓. Якщо мен╕ за це будуть платити купу грошей, що я зможу н╕чого не робити, то, звичайно, я б не в╕дмовився (см╕╓ться). Або давали б квартиру в центр╕ Ки╓ва або дачу на мор╕. А просто для задоволення власного его – то воно мен╕ не потр╕бно. Власне, мен╕ зовс╕м не потр╕бно ╕ все, що я назвав вище, зрозум╕ло, це був жарт. Але якщо говорити серйозно, то Укра╖н╕ необх╕дно зв╕льнятися в╕д всього совкового, в тому числ╕ ╕ в╕д вс╕х цих звань. Поки ми в╕д цього спадку не зв╕льнимося, про майбутн╓ незалежно╖ держави Укра╖ни говорити не ма╓ сенсу. 

обсудить в форуме

ХРОНОГРАФ
1962 родился Кирк Хэмметт
гитарист Metallica "второго призыва". Любитель интеллектуального кинематографа и экстремальных видов спорта.
СЛУХИ
Кань╓ Вест 'запише альбом-триб'ют Боу╖'
Репер вважа╓, що ╓ посл╕довником Боу╖ в сенс╕ музичного новаторства.

Архив / Интервью
<<Декабрь, 2011 г.>>
ПнВтСрЧтПтСбВс
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
 



  Интервью

 
еще >>> 

Телевидение для всей семьи

© ООО "Интерактивный Маркетинг". Все права защищены
ООО "Интерактивный Маркетинг" входит в состав Inter Media Group Limited.
Правовая информация | Контакты | Реклама на сайте
0.074 ~ c0.018 + m0.003 + b0.005 + s0.009 +u0.024