поп рок альтернатива хип-хоп джаз хитпарады музей новые лица теревенi
Новости
в Украине
в СНГ
в мире
Слухи
Афиша
концертная
клубная
Мысли вслух
События
концерты
фестивали
Reading-Room
Рецензии
CD
DVD
Интервью
Хронограф
Досье
Фотоархив
Словарь
Форум
Доски объявлений
Сервисы
экспорт новостей
Реклама на сайте
09.09.2012 13:34
Елена Полякова
 
KOZAK SYSTEM: Ф╕лософ╕я козацтва

Так склалося, що за останн╕ к╕лька м╕сяц╕в ми робимо вже друге ╕нтерв’ю з музикантами, як╕ пройшли через тяжкий розкол свого гурту. Зв╕сно, для кожного музиканта в св╕т╕ под╕бний досв╕д ставав великим стресом. ╤ т╕ р╕шення, як╕ мають бути прийнят╕ в ц╕й ситуац╕╖, н╕коли не бувають простими та безбол╕сними, але в╕д них залежить майбутн╓. Важливо не втратити обличчя у конфл╕кт╕, а пот╕м тим самим обличчям ще й в бруд не вдарити, показуючи на що ти тепер здатен як музикант.

Сп╕взасновники колективу «Гайдамаки» — тепер Kozak System╤ван Леньо (акордеон, сп╕в) та Володимир Шерстюк (бас-г╕тара) розпов╕ли нам про свою нову назву, под╕лилися рецептом музичного борщу, який неодм╕нно сподоба╓ться ╕ноземцям, ╕ розказали про те, чим ск╕нчилася скандальна епопея з колишн╕м фронтменом гурту Олександром Ярмолою. Ну а на що вони здатн╕ в музичному план╕, хлопц╕ вже показали на на концертах та фестивалях в Польщ╕, Чех╕╖ та Укра╖н╕ — ╕ покажуть ще не раз на багатьох майбутн╕х виступах.

- Спочатку я просто не можу не спитати про нову назву, яку ви соб╕ обрали — чи ви не думали про те, що у людей можуть з’явитися досить неоднозначн╕ асоц╕ац╕╖ з ╕ншим укра╖нським гуртом — Kazaky?

╤ван: Ми думали, що можуть проводити так╕ аналог╕╖, але й на цьому все. Те, що роблять т╕ хлопц╕, — це чистий шоу-б╕знес ╕ тимчасове явище. Що стосу╓ться Козацько╖ системи, то це ╕стор╕я Укра╖ни та наших предк╕в. Ми спов╕ду╓мо певн╕ чолов╕ч╕ ц╕нност╕, як╕ ╕ виливаються в нашу музику. Kozak System — це не данина мод╕, це певна ф╕лософ╕я. Ц╕ два слова в повному обсяз╕ показують те, чим ми живемо, мислимо, надиха╓мось. Козак взагал╕ у св╕домост╕ ╓вропейц╕в — це такий потужний укра╖нський во╖н з чубом, гарними м’язами, це красивий ╕ мужн╕й чолов╕к. Такий соб╕ укра╖нський в╕к╕нг. А система — це ╓дн╕сть людей з╕ схожими системами ц╕нностей..
Володимир: Сучасний козак повинен мати не т╕льки гарн╕ м’язи, а й гарн╕ манери. Ми хочемо трошки в╕дшл╕фувати певн╕ якост╕ чолов╕ка, щоб вони знову заблищали в очах сусп╕льства. Звичайн╕ чолов╕ч╕ риси: г╕дн╕сть, чесн╕сть, готовн╕сть прийти на допомогу, захистити ж╕нку, дитину, Батьк╕вщину.
╤ван: Ось як сьогодн╕шня молодь назива╓ хлопц╕в? Ч╓л, чувак, чорт, поц, пасажир, Вася... Так от, козак — це один з сучасних терм╕н╕в ╕дентиф╕кац╕╖ чолов╕ка. Просто на жаль не на кожного скажеш «козак».

- Яким конкретно чином ви збира╓тесь в╕дновлювати ц╕ риси в людях?

╤ван: Сво╓ю повед╕нкою ╕ сво╖ми п╕снями.
Володимир: Чесним ставленням до мистецтва, до людей, як╕ приходять тебе слухати, до музики, до життя — це все в комплекс╕. Музика не може ╕снувати окремо в╕д людини, яка ╖╖ робить, слуха╓ ╕ т. д. Кожна людина п╕д час життя повинна, як казав Подерев’янский, «превозмогать в себе поца». (См╕ються — прим. авт.)
╤ван: ╤ на цьому шляху треба пройти багато стад╕й. Для нас це шлях музичний, тому ми використову╓мо нашу творч╕сть для очищення себе ╕, можливо, завдяки нашому музичному меседжу це теж комусь допоможе в житт╕.
Володимир: За час╕в «Гайдамак╕в» нам пощастило якось пролет╕ти повз шоу-б╕знес. Натом╕сть ми багато працювали в ╢вроп╕. ╤ зараз у нас нема╓ потреби лягати п╕д те, що в нас назива╓ться шоу-б╕знесом. Ми робимо те, що нам подоба╓ться ╕ все.

- ╢вропейського курсу збира╓тесь ╕ надал╕ дотримуватись?

Володимир: Ми мислимо себе ╓вропейським гуртом. Ми жили там з ’97-го року ╕ це вплинуло на наш╕ смаки, ставлення до роботи, до себе, до мов, культури, ╕нших кра╖н... ╤ все це в наш╕й музиц╕ ╓ зараз. Це такий великий zip-файл, який треба розпакувати ╕ побачити там те, що ╕ ╓ нашою козацькою системою.

- Коли ви жили в ╢вроп╕, ви заробляли тим, що грали на вулицях?

Володимир: Так, ми з цього починали ╕ певний час з цього жили.
╤ван: Коли я вперше в житт╕ грав на вулиц╕, в Гамбурз╕, я був шокований, тому що за тиждень до того я складав державний ╕спит в асп╕рантур╕ ки╖всько╖ консерватор╕╖ — п╕втори години сольного концерту. Було таке враження, що я потрапив ╕з раю в пекло. Не встигнувши з╕йти з потяга, мен╕ довелося одразу розчехляти ╕нструмент...
Володимир: Якого потяга? Автостопом ╖хали!
╤ван: Так, ╕ ставати перед кав’ярнею ╕ грати. Такими були перш╕ наш╕ кроки в ╢вропу. Це дозволяло нам заробити грош╕ на ╖жу, а всю решту часу ми проводили в клубах, дивились як грають ╕нш╕, тусувалися. Пот╕м стали вставляти сво╖ п╕сн╕ в загальний сет, тому що ми починали з того, що грали ╕рландськ╕ п╕сн╕ в пабах Гамбурга. Так виникла наша укра╖нська програма, яку ми пот╕м почали грати зам╕сть ╕рландсько╖.

- Але повернемося в тепер╕шн╕й час. Що ще зм╕нилося в гурт╕, окр╕м назви ╕ складу?

Володимир: Це найголовн╕ша зм╕на. Музику багато рок╕в створювали саме ми. Тобто слухач, який прийде на концерт, здалека почу╓ той самий драйв, т╕ сам╕ рифи, ту саму мелодику, як╕ були ф╕рмовою ознакою музики «Гайдамак╕в». I тепер усе це стало ф╕рмовою ознакою Kozak System.
╤ван: Зм╕ниться ще ось що. Кожен колектив чомусь позиц╕онують через так званого л╕дера. Я в так╕й ситуац╕╖ згадую слова Корчиньского, який сказав, що стаду баран╕в потр╕бен пес попереду ╕ мент позаду. Нам не потр╕бен ан╕ пес, ан╕ мент. Ми довол╕ св╕домий орган╕зований гурт. Тому ми спов╕ду╓мо б╕тловський п╕дх╕д до творчост╕: де можна сп╕вати в чотири голоси, де можна не випинати н╕кого з так званих л╕дер╕в. Це груповий п╕дх╕д до творчост╕.

- Але ж все одно в кожно╖ групи ╓ фронтмен, який ╕ ╓ л╕дером в очах публ╕ки.

Володимир: У нас це ╤ван Леньо, хоча те, що в╕н сказав, абсолютно правильно. Тому що щоб називатися л╕дером, треба самому писати всю музику, тексти, все аранжувати ╕ п╕аритися за св╕й власний рахунок, а ╕нш╕ музиканти н╕би найман╕.
╤ван: Для чого гурт взагал╕ ╕сну╓? Кожен по крихтах вносить в п╕сню свою душу ╕ талант. Коли п╕сня т╕льки почина╓ з’являтися на св╕т, це т╕льки натяк на те, що вийде в к╕нц╕. Хто саме в процес╕ творення п╕сн╕ в╕зьме на себе ╕н╕ц╕ативу ╕ вкладе б╕льше душ╕ чи знань, н╕хто не зна╓. Якщо говорити про створенн╕ п╕сн╕ ц╕лком, то це соб╕ можуть дозволити т╕льки барди. Ось бард може сказати: «Я автор п╕сн╕», бо в╕н взяв г╕тару ╕ засп╕вав св╕й текст. Все решта — це групова творч╕сть. Тому ми проти того, щоб ╕ журнал╕сти, ╕ сам╕ вокал╕сти, так зван╕ л╕дери, позиц╕онували себе як ╓дин╕ автори доробку колективу. О’кей, я сп╕ваю б╕льш╕сть п╕сень, о’кей, я стою на сцен╕ трошечки ближче до публ╕ки, але це н╕ про що не говорить.

- Джим Морр╕сон в╕дмовлявся виходити на сцену, коли групу оголошували як «Джим Морр╕сон та The Doors».

Володимир: Молодець! Поняття групово╖ творчост╕ було б╕льш притаманне саме ’60-70 рокам. Ми не ретрогради, але були реч╕, як╕ шкода, що втратилися. Наприклад, те, що сучасний слухач мислить не альбомами, а мр3-зб╕рками, х╕тами ╕ синглами. Це надзвичайно погано, тому що альбом — це як книжка: початок, к╕нець, розвиток, кульм╕нац╕я ╕ розв’язка.
╤ван: А зверн╕ть увагу на тенденц╕╖ в Укра╖н╕ — абсолютно зворотн╕ н╕ж т╕, як╕ започатковував Морр╕сон. У нас були «ВВ» — перетворилися на «Олег Скрипка ╕ «ВВ», були «Мандри» — перетворилися на «Фома ╕ «Мандри», були «Плач ╢рем╕╖» — стали «Тарас Чубай ╕ «Плач ╢рем╕╖», були «Океан Ельзи» — стали «Вакарчук ╕ «Океан Ельзи». Це некрасиво, як на мене.
Володимир: А люди ведуться. На Заход╕ це набагато менше виражено. Групова творч╕сть — це х╕м╕я сп╕в╕снування абсолютно р╕зних людей у творчому кол╕. Це коли ти приходиш на репетиц╕ю ╕ не зна╓ш, що буде в к╕нц╕. Це злиття душ к╕лькох людей. ╤ Морр╕сон прекрасно знав це.

- Добре, а що тепер буде з гуртом дал╕?

╤ван: Ми запису╓мо альбом. П╕сн╕ до нього вже готов╕, частина вже записана, трива╓ активна робота в студ╕╖. Будемо зн╕мати нов╕ в╕део. Одне зняли ╕ запустили — кл╕п «Шабля», друге готу╓ться до монтажу — «Гей ╤ване», кавер «Брат╕в Гадюк╕них». Знято ╕ монту╓ться трет╓ — на п╕сню «Така Спокуслива» (на в╕рш╕ Дмитра Лазутк╕на). Вл╕тку були фестивал╕ та ряд концерт╕в, присвячених ╢вро-2012, серед них — концерти, як╕ продовжують творчу сп╕впрацю з польським гуртом Voo Voo, ще будуть фестивал╕ Woodstock Укра╖на, П╕дкам╕нь, Бандерштат.
Володимир: Ще з Тарасом Чуба╓м працю╓мо над окремим проектом, слухач╕ якого не почують н╕ Тараса Чубая, н╕ Kozak System ╕ водночас почують ╕ те, ╕ ╕нше. Тобто це буде нова ╕постась обох творчих одиниць. Перший сп╕льний виступ в╕дбувся у Львов╕ в LeoFan, в рамках заход╕в до ╢вро-2012, перш╕ записан╕ п╕сн╕ виклада╓мо в ╤нтернет.

- А чим найб╕льш запам’яталася робота над «Шаблею»?

╤ван: Зн╕мав Серг╕й Тахмазов, к╕ношний оператор. ╤ коли ми побачили кл╕п в його перш╕й редакц╕╖, ми були при╓мно вражен╕, бо це таке класне м╕кро-к╕но. Ми отримали суц╕льне задоволення в╕д зйомок, як╕ проходили в неймов╕рно красивих м╕сцях на берез╕ Дн╕пра. Взяли з собою наших друз╕в, як╕ стали головними героями. Один з них — Валер╕й Чоботар, який ╓ тренером зб╕рно╖ Терноп╕льсько╖ област╕ з фр╕-файту. В нього реально козацький вигляд. Ми зробили його головним позитивним геро╓м, а негативним взяли нашого друга Дмитра Корчинського, який дуже колоритно вигляда╓, неймов╕рно фактурний чолов╕к. Ц╕каво, що збро╓ю, яку ми вибрали для дуел╕ цих двох геро╖в, стала не шабля, що ╓ назвою п╕сн╕, а нож╕. Б╕й був дуже динам╕чним, ми вс╕ спостер╕гали за ним в╕дкривши рота.
Володимир: I ми вс╕ позгоряли п╕д сонцем. Нав╕ть половина матер╕алу не ув╕йшла, бо в нас були страшенно червон╕ обличчя! (См╕ються — прим. авт.)
╤ван: А ще ми зняли кл╕п на п╕сню «Така Спокуслива». Головн╕ рол╕ з╕грали наш╕ друз╕ — народний артист Укра╖ни Остап Ступка та л╕дерка гурту Qarpa, письменниця ╤рена Карпа. Цей кл╕п за музикою та настро╓м абсолютно не схожий на те, що ми робили ран╕ше. Це ╕стор╕я про стосунки чолов╕ка та ж╕нки, яка показу╓ дв╕ абсолютно протилежн╕ сторони сво╓╖ сутност╕. Вона зда╓ться цнотливою та порядною поряд з╕ сво╖м хлопцем, ╕ в╕н бачить ╖╖ саме такою. Але коли його нема╓ поряд, ми бачимо ╖╖ абсолютно ╕ншою… Якою саме — ви д╕зна╓тесь, побачивши кл╕п.
Володимир: Ця п╕сня — сво╓р╕дний експеримент. Вона ув╕брала в себе нашу любов до балкансько╖ музики. Вона легка, весела та насичена позитивними емоц╕ями.
╤ван: Режисером та автором ╕де╖ кл╕пу став Тарас Дронь (компан╕я «NORD Production»), якого ми зна╓мо багато рок╕в. Було дуже при╓мно працювати з ним та його командою. Зйомки проходили в сел╕ Гатне в будинку ще одного нашого друга, ре╓стрового козака.

- Що потр╕бен зробити укра╖нський гурт, щоб почати виступати за кордоном?

╤ван: Можна грати будь-який стиль, але обов’язково мають бути присутн╕ етн╕чн╕ мотиви тво╓╖ кра╖ни. Я не знаю жодного укра╖нського гурту, який би по-справжньому м╕г бути з╕ркою в закордонному шоу-б╕знес╕. Але нам вдавалось бути хедлайнерами багатьох закордонних фестивал╕в. Це не означало, що ми ма╓мо там тотальний усп╕х, але це говорило про те, що ми на правильному шляху. Це сталося завдяки традиц╕йност╕ нашого п╕дходу до музики. Якщо казати, наприклад, про х╕п-хоп чи регг╕, то в тих кра╖нах, зв╕дки вони родом, ╓ сво╖ представники цих напрямк╕в. Я не думаю, що хтось з Укра╖ни може робити реп краще, н╕ж це роблять на його батьк╕вщин╕ в Америц╕.
Володимир: Взагал╕ вс╕ св╕тов╕ гурти грають музику сво╓╖ земл╕. Вс╕ використовують елементи р╕зних стилей, але грають щось притаманне саме сво╖й земл╕. У The Beatles — це старовинна англ╕йська та шотландська мелодика. Rammstein гра╓ справжн╕й н╕мецький фолк, покладений на рифи. Боб Марл╕ — регг╕, бо це Ямайка. Motorhead — панк та метал, бо ц╕ стил╕ зародилися в Англ╕╖, вони зам╕шан╕ на тому культурному прошарку. Що ми бачимо в пострадянських кра╖нах з рок-музикою? Вс╕ тупо коп╕юють зах╕дн╕ стандарти. А зараз ще г╕рше — укра╖нськ╕ групи тупо коп╕юють рос╕йськ╕. Ми н╕коли таким не займалися. Ми густо зам╕шу╓мо музику на наш╕й р╕дн╕й мелодиц╕.
╤ван: Краще ж спробувати справжн╕й люля-кебаб в Туреччин╕, н╕ж ще десь! Чи еспресо — н╕де смачн╕шо╖ кави, н╕ж в ╤тал╕╖ нема. Краще пиво — в Чех╕╖. У кожно╖ кра╖ни ╓ щось сво╓, що т╕льки ╖й вда╓ться краще за вс╕х ╕нших. ╤ в Укра╖н╕ так само, наша кухня абсолютно ун╕кальна.

- Так, ╕ ╕ноземцям завжди подоба╓ться!

Володимир: Тому ось що треба зробити, щоб тебе запрошували грати в ╕нш╕ кра╖ни — принести ╖м щось сво╓. Ми робимо св╕й музичний «борщ» ╕ в╕н там подоба╓ться. Як би ми привозили американцям ╖хн╓ барбекю, а н╕мцям — ╖хн╕ сосиски, то кому воно б було там потр╕бне? До того ж воно ще й було б г╕ршим за ╖хн╓.
╤ван: А було б краще — вони б все одно не прийняли, це вже пол╕тика. Ти ж ма╓ш довести, що ти можеш грати на ╖хн╕х фестивалях, що в тебе р╕вень в╕дпов╕дний, бо на тво╓ м╕сце претенду╓ як м╕н╕мум 10 команд з ╢вропи.
Володимир: Так, потр╕бен високий р╕вень гри. Коли ти надсила╓ш демо-запис, н╕кого не ц╕кавить, якщо ти будеш казати: «Ой, вибачте, у нас в Укра╖н╕ просто поган╕ студ╕╖, тому такий звук». Коли ти туди ╖деш, ти конкуру╓ш не з «Океаном Ельзи» чи «ВВ», а з Offspring чи Prodigy. А пот╕м ти гра╓ш ╕ бачиш, що вони стоять за сценою, слухають ╕ тащаться. А будеш ти грати якийсь рок-н-ролл, то ╖м це см╕шно буде, бо у них в пабах рок-н-ролл той краще грають, н╕ж ти.

- На юв╕лейному концерт╕ Олега Карамазова вами зац╕кавився Юр╕й Шевчук ╕ запропонував разом попрацювати. Що з цього може вийти?

╤ван: З цього може вийти дуже ц╕кава штука, тому що в╕н ╓ не дуже традиц╕йним представником рос╕йсько╖ школи року. ╤ в його музиц╕ поки що нема╓ етн╕чних елемент╕в, але вони туди дуже добре лягають. В╕н зац╕кавився тими мотивами, як╕ я грав на акордеон╕ разом з Карамазовими, ╕ спитав що це. Я пояснив, що це буковинськ╕ мотиви, деяк╕ ╓ гуцульськими, деяк╕ молдовськими. ╤ якщо все складеться добре, то ми спробу╓мо написати разом одну-дв╕ п╕сн╕, а дал╕ як Бог дасть.

- Щодо Олександра Ярмоли, якого ми дос╕ так ╕ не згадали, начебто його й не ╕снувало н╕коли. Ви взагал╕ сп╕лкувалися з моменту розколу гурту?

╤ван: Н╕, нам не ц╕каво. ╤ ми вже зрозум╕ли, що це не ма╓ н╕якого сенсу.
Володимир: За нас сп╕лкувалися наш╕ юристи.
╤ван: В╕н просто нещасна людина, в╕н втратив справжн╕х друз╕в!
Володимир: Ця ╕стор╕я вже ск╕нчилася. В нас ╓ заре╓стрована торгова марка «Гайдамаки», якою ми можемо спок╕йно користуватися, але з огляду на реал╕╖ ╕нформац╕йного простору ╕ шоу-б╕знесу, а також тепер╕шню заплямован╕сть цього слова, ми прийняли р╕шення взяти нову назву. Могло б бути дво╓ «Гайдамак╕в», але це якась безглузда плутанина, це н╕кому не потр╕бно. Тим б╕льше Kozak System — це завжди було нашим гаслом. Ним ╕ залиша╓ться.

обсудить в форуме

ХРОНОГРАФ
1952 родился ДиДи Реймон
басист легендарных панкеров The Ramones, "отцов" американской панк-музыки.
СЛУХИ
Кань╓ Вест 'запише альбом-триб'ют Боу╖'
Репер вважа╓, що ╓ посл╕довником Боу╖ в сенс╕ музичного новаторства.

Архив / Интервью
<<Сентябрь, 2012 г.>>
ПнВтСрЧтПтСбВс
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
 



  Интервью

 
еще >>> 

Телевидение для всей семьи

© ООО "Интерактивный Маркетинг". Все права защищены
ООО "Интерактивный Маркетинг" входит в состав Inter Media Group Limited.
Правовая информация | Контакты | Реклама на сайте
1.029 ~ c0.297 + m0.086 + b0.019 + s0.067 +u0.370